همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

جذب داوطلبان جدید هلال احمر


  

جذب داوطلبان جدید هلال احمر
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌ ریزی برای جذب ۱۵ هزار داوطلب جدید خبر داده است.
به گزارش خبرنگار مهر، از بین بیش از ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار داوطلب که جمعیت هلال‌احمر را برای خدمات انساندوستانه انتخاب کرده‌اند حدود ۷۰۰ هزار تن در سازمان داوطلبان هلال‌احمر حضور دارند. ۷۰۰ هزار ایرانی در سنین بالای ۲۹ سال که تصمیم گرفته‌اند عشق و علاقه انسانی، تمکن مالی، تخصص‌های علمی و مهارت‌های آموزشی و حرفه‌ای خود را در راه اهداف و اصول والای جمعیت هلال احمر از جمله برقراری صلح و تفاهم و دوستی میان ملت ها و مذاهب، تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها، هزینه کنند. عددی که از آمار داوطلبان هلال‌احمر ایران ذکر شد در مقایسه با سایر کشورها آماری خوب و قابل توجه است و با توجه به آمار ۱۷ میلیونی مجموع داوطلبان جمعیت های هلال‌احمر و صلیب سرخ‌ دنیا می‌توان درک کرد که هلال‌ احمر ایران از ظرفیت و ثروت غنی انسانی داوطلب برخوردار است. این پیشتازی برای هلال‌احمر ایران یک افتخار است اما آمار و رکوردها تنها یک بال پرواز در آسمان داوطلبی هستند و باید به همان اندازه به بال دیگر پرواز یعنی برنامه‌ها نیز توجه شود.
چندی پیش که فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از برنامه‌ ریزی برای جذب ۱۵ هزار عضو و داوطلب جدید خبر داد امیدی به وجود آمد تا موضوع جذب داوطلبان سنین بالای ۲۹ سال پربارتر از گذشته دنبال شود. هرچند که شعب هلال‌احمر سراسر کشور مشتاقانه هر روز به نقطه عاشقان خدمت و بشردوستی است و دوستداران انسان و انسانیت هر زمان اراده کنند می‌توانند داوطلب هلال‌احمر شوند، اما نباید با غرق شدن در آمار و ارقام داوطلبان هلال‌احمر از دیگر مسائل مهم غافل شد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بارها درباره مصایب حفظ داوطلبان درد دل کرده است. حفظ کردن داوطلبان مستلزم داشتن برنامه‌هایی است که سازمان داوطلبان برای اجرای آنها نیاز به بودجه کافی و امکانات دارد که از جمله آن می توان به برگزاری اردو و آموزش‌های گروهی اشاره کرد که اگر بستر آنها فراهم باشد سازمان می‌تواند با اجرای آنها داوطلبان را برای خدمت بیشتر و طولانی در هلال‌احمر مشتاق‌تر نگه دارد. تعریف کار برای داوطلبان در زمان‌های آرامش نیز روی دیگر سکه حفظ داوطلبی است که سازمان داوطلبان با طرح‌های متنوع در این خصوص موفق عمل کرده است. امروز علاوه بر افزایش آمار داوطلبان باید به فکر ترویج و گسترش مفاهیم داوطلبی نیز در کشور باشیم تا پسران، دختران، مردان و زنان جوامع شهری و روستایی ما آگاهی پیدا کنند که داوطلبی فقط محدود به یک کارت سازمانی نیست و باید دقایقی از زندگی روزمره آنان به این امر اختصاص یابد.
در دنیای شلوغ امروز که افراد در برنامه‌های ریز و درشت زندگی شخصی خود غوطه‌ور هستند تشویق افراد جامعه به داوطلبی کاری بسیار سخت اما شدنی است. مواردی در راستای حفظ داوطلبان در بالا مثال زده شد و دهها مورد دیگر نیز وجود دارد که کارشناسان امر بهتر می توانند در خصوص آنها اظهار نظر کنند.
مردم ایران اسلامی با جمعیت هلال‌احمر غریبه نیستند و در زمان کمک‌ به نیازمندان و آسیب‌ دیدگان حوادث همواره بیشترین اعتماد آنان متوجه مساعدت و همکاری با این نهاد مردمی برخواسته از مردم، متعلق به مردم و برای مردم است، در وقف املاک باز هم هلال‌احمر نقطه اعتماد مردم است، جوانان دورهای امدادی و آموزشی هلال‌ احمر را می‌پسندند و عضو سازمان جوانان هلال‌احمر می‌شوند و همه اینها یعنی برقراری ارتباط مثبت میان هلال‌احمر و مردم. داوطلبان، هم ثروت مادی هم ثروت معنوی جمعیت هلال‌احمر به حساب می آیند، بهره بردن از این ثروت‌های پربرکت قطعا با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و اصولی نتیجه‌بخش است و نباید فراموش کرد که «هلال احمر»، «داوطلب» و «نیازمند» ۳ ضلع یک مثلث هستند که بشردوستی را معنای بیشتری می‌بخشند. در فاصله کمتر از ۲ ماه تا روز جهانی داوطلبان امیدواریم ضمن تحقق برنامه سازمان داوطلبان هلال‌احمر و جذب ۱۵ هزار عضو و داوطلب جدید، فرهنگ داوطلبی نیز بیش از پیش در جامعه تبلیغ و ترویج شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد