همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

۹ ویژگی برتر ویندوز ۱۰


 

1

 

سرانجام روز موعود فرا رسید و نسخه نهایی ویندوز ۱۰ از امروز به صورت رسمی در اختیار تمام کاربران قرار گرفته است. مهم ترین نکته در ارتباط با سیستم عامل جدید مایکروسافت آن است که سرانجام کاربران دلیل های ارزشمندی برای به روز رسانی خواهند داشت و ویندوز ۱۰ برخی ویژگی های جذاب را با خود به همراه دارد.

گفتنی است ویندوز ۱۰ به عنوان جایگزین سیستم عامل های ویندوز ۸ و ۸.۱ شناخته می شود و در نظر دارد با ارائه بهترین تجربه ممکن کاربران قدیمی ویندوز ۷ را نیز به سمت خود جذب کند. مهم ترین ویژگی های سیستم عامل جدید مایکروسافت رابط کاربری بسیار جذاب و کاربردی تر، نرم افزارهای جدید و خدمات جدیدی است که مایکروسافت توسط این بستر ارائه خواهد داد.

با این حال همچنان بارز ترین ویژگی سیستم عامل ویندوز ۱۰ رایگان بودن آن برای بسیاری از کاربران است و کاربرانی که از نسخه های قانونی ویندوز ۷ و ۸ یا ۸.۱ استفاده می کنند از هم اکنون می توانند به سیستم عامل جدید مایکروسافت که به صورت یک به روز رسانی رایگان ارائه شده است دسترسی داشته باشند. هر چند که ممکن است مناطق جغرافیایی با کمی تأخیر به این سیستم عامل دسترسی داشته باشند.

با این وجود در ادامه مروری خواهیم داشت بر ۹ ویژگی برتر ویندوز ۱۰ که کاربران را به تجربه این سیستم عامل ترغیب خواهد کرد.

رابط کاربری از نو طراحی شده

1

کاربرانی که از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ مهاجرت می کنند، نخستین ویژگی جدیدی که با آن روبرو می شوند رابط کاربری بسیار جذاب و کاربردی این سیستم عامل است. در حالی که ویندوز ۸ تمام تمرکز خود را بر روی صفحه نمایش های لمسی قرار داده بود، اما این رابط کاربری از ظاهری مسطح و نوین برخوردار است و هم کاربران صفحه نمایش های لمسی و هم کاربرانی که از صفحه کلید و موس استفاده می کنند می توانند بهترین عملکرد ممکن را تجربه کنند. نرم افزارهای تمام صفحه ویندوز به راحتی در حالت windowed قرار می گیرند و حالت های جدیدی برای پردازش های چند وظیفه ای و چند پنجره ای پیش روی کاربران قرار دارد.

ویندوز ۱۰ برای کاربران حرفه ای تر نیز جذابیت هایی در این بخش خواهد داشت که مشابه فناوری Expose به کار رفته در Mac است و این کاربران می توانند صفحه دسکتاپ های مختلفی را به صورت همزمان تجربه کنند. هر چند که ممکن است این تغییرات به تنهایی تغییرات کوچکی قلمداد شوند اما بایستی گفت مجموعه این تغییرات تجربه کاملاً متفاوتی را ارائه می دهند و این تجربه همان چیزی است که کاربران ویندوز سال هاست منتظر آن بوده اند.

منوی استارت جدید

2

بخش عمده ای از تغییرات ظاهری ویندوز را منوی استارت این سیستم عامل ایجاد کرده است. این منوی استارت که جایگزین منوی استارت تمام صفحه ویندوز ۸ شده است، منوی استارت ویندوز ۷ را با کاشی های زنده ویندوز ۸ و ویندوز فون ادغام کرده است. کاربرانی که خواهان دسترسی سریع به نرم افزارهایی که تازه استفاده شده اند، file explorer و کنترل کامل سیستم عامل خود هستند، تجربه بسیار خوبی را با منوی استارت جدید خواهند داشت.

دستیار صوتی کورتانا

3

دستیار صوتی کورتانا مهم ترین ویژگی ویندوز ۱۰ است که از سیستم عامل ویندوز فون به این سیستم عامل مهاجرت کرده است. گفتنی است، این دستیار صوتی پاسخ مایکروسافت به نمونه های مشابه Google Now شرکت گوگل و Siri شرکت اپل است. لازم به ذکر است در ویندوز ۱۰ دستیار صوتی کورتانا با جستوجو گر سیستم عامل ادغام شده است و قادر است جست جو های محلی و آنلاین را انجام دهد. کورتانا همچنین به تقویم و صندوق پستیها نیز دسترسی خواهد داشت و می تواند کارهایی نظیر اطلاعات بلیط هواپیما، برنامه ریزی سفر و دیگر امکانات را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهند.

این دستیار صوتی که می تواند صرفاً با ذکر جمله Hey Cortana فعال شود، راه کاملاً جدیدی را برای ارتباط با رایانه پیش روی کاربران قرار می دهد که پیش از این چنین تجربه ای امکان پذیر نبود.

نرم افزارهای جدید صندوق پستی، تقویم، تصاویر و نقشه ها

4

تمام سیستم عامل های جدید با مجموعه ای از نرم افزارهای داخلی ارائه می شوند که عبارتند از نرم افزارهای صندوق پستی، تقویم، تصاویر، نقشه ها و سایر موارد با این حال بسیاری از کاربران علاقه چندانی به استفاده از این نرم افزارها ندارند. با این حال ویندوز ۱۰ قصد دارد شرایط را تغییر دهد و این نرم افزارها از طراحی بسیار خوبی بهره می برند. رابط کاربری جدید، ارائه ویژگی هایی مشابه با نسخه iOS نرم افزار Outlook که از محبوبیت زیادی نزد کاربران برخوردار است و پشتیبانی از تقویم و صندوق پستی که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود، مهم ترین ویژگی های این نرم افزارها خواهد بود. با این حال چنانچه شما نیز از نرم افزارهای تحت وب استفاده می کنید پیشنهاد می شود مدتی را به تجربه نرم افزارهای داخلی ویندوز ۱۰ اختصاص دهید.

نرم افزار تصاویر نیز با سیستم OneDrive یکپارچه شده است و کاربران می توانند به راحتی از تصاویر و فیلم های خود نسخه های پشتیبان تهیه کنند. بهینه ساز خودکار تصاویر و نرم افزار ویرایش تصاویر نیز بخش های دیگری از نرم افزار تصاویر ویندوز ۱۰ خواهد بود.

Continuum

یکپارچگی یا فناوری Continuum ویندوز ۱۰ یکی از قابلیت های کلیدی این سیستم عامل است که به کاربران دستگاه های هیبریدی اجازه می دهد در هر دو حالت تبلت و رایانه بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. فناوری Continuum تجربه صفحه نمایش های لمسی ویندوز ۸ را با تجربه موس و صفحه کلید ویندوز ۷ ادغام کرده است. برای مثال کاربران تبلت Surface Pro 3 با جدا کردن صفحه کلید از نرم افزارهای تمام صفحه و همچنین منوی استارت تمام صفحه بهره مند خواهند شد در حالی که در صورتی که صفحه کلید به تبلت متصل باشد نرم افزارها به صورت windowed و همچنین منوی استارت به صورت استاندارد نمایش داده خواهند شد.

دیگر ویژگی جذاب فناوری Continuum به تلفن های همراه ویندوز ۱۰ اجازه می دهد در صورت اتصال به صفحه نمایش های بزرگ به صورت یک رایانه شخصی کامل عمل کنند. البته نسخه تلفن های همراه ویندوز ۱۰ در پاییز ارائه خواهند شد.

مرورگر Edge

6

از سمان معرفی سیستم عامل ویندوز ۹۵، مایکروسافت سیستم عامل های خود را با یک مرورگر اینترنتی داخلی ارائه می کند. این وظیفه برای سال ها بر عهده مرورگر Internet Explorer بود، البته با ورود مرورگر های نوینی همچون Firefox و Chrome استفاده از این مرورگر نیز رفته رفته کاهش پیدا کرده است. از این رو مایکروسافت قصد دارد دوباره در ویندوز ۱۰ شرایط به نفع خود تغییر دهد. برای دست یابی به این هدف مایکروسافت مرورگر قدیمی و کند Internet Explorer را رها کرده است و مرورگر جدید و نوین Edge را جایگزین آن کرده است. البته مرورگر قدیمی مایکروسافت همچنان در برخی نسخه های ویندوز ۱۰ وجود خواهد داشت چراکه بسیاری از وب سایت های سازمانی تنها با آن مرورگر قابل استفاده هستند.

مرورگر Edge، مرورگر کاملاً جدیدی است که دوباره از نو طراحی شده است و سرعت بالا، رابط کاربری بهینه تر و پشتیبانی از جدیدترین فناوری های وب مهم ترین ویژگی های آن خواهد بود. این مرورگر توانایی استفاده دستیار صوتی کورتانا و یادداشت برداری را خواهد داشت. البته مهم ترین ویژگی های این مرورگر که برای کاربران حرفه ای جذاب است مانند پشتیبانی از افزونه ها در ادامه در دسترس خواهند گرفت. البته با این حال این مرورگر همچنان بهترین تجربه مرور وب از سوی مایکروسافت ارائه می دهد.

Action Center

7

بخش اعلان های سیستم عامل ویندوز ۸ بسیار ساده طراحی شده بود، با این حال ویندوز ۱۰ تجربه کاملاً جدیدی را در این بخش ارائه خواهد داد. Action Center ویندوز ۱۰ که با کشیدن دست از سمت چپ بر روی صفحه نمایش و یا Trackpad و یا کلید بر روی آن در دسترس خواهد بود، اعلان های نرم افزارهای مختلف را نشان می دهد و دسترسی سریع به برخی تنظیمات کاربردی را ارائه می دهد. این بخش که کاملاً قابل شخصی سازی است به کاربران اجازه می دهد اعلان نرم افزارهایی که مایل به نمایش آن ها هستند را انتخاب کنند و یا برای مثال اعلان تقویم را برای آن تنظیم کنند.

نمایش بازی های Xbox بر روی رایانه شخصی

8

نرم افزار Xbox در ویندوز ۱۰ کاملاً از نو طراحی شده است و به کاربران اجازه می دهد بازی های کنسول خود را بر روی رایانه شخصی و یا لپ تاپ نمایش دهند. این فناوری که همچنان در حالت آزمایشی خود قرار دارد با استفاده از WiFi به خوبی کار می کند. علاوه بر آن کاربران می توانند فیلم هایی به مدت ۲ ساعت از بازی ها را در رایانه های خود ذخیره کنند. این ویژگی برای گیمرهایی که تنها یک تلویزیون دارند و ممکن است نتوانند در هر زمان از آن استفاده کنند، بسیار جذاب خواهد بود.

Hello

9

صفحه قفل ویندوز ۱۰ کاملاً از نو طراحی شده است و چنانچه رایانه شما به دوربین های سه بعدی اینتل مجهز باشد می توانید از سیستم تشخیص چهره برای ورود به لپ تاپ خود بهره برید. البته گفتنی است این سیستم در سال های گذشته در سیستم عامل اندروید به کار رفته است با این حال مایکروسافت عنوان کرده است Hello از امنیت بسیار بالاتری نسبت به نمونه های مشابه برخوردار است. البته فعلاً تعداد لپ تاپ هایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند انگشت شمار هستند و انتظار می رود در آینده نزدیک این فناوری، به فناوری استاندارد لپ تاپ ها تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد