همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

همیارآنلاین

کانال ایتا https://eitaa.com/hamyaronline

ایجاد تحصیلات تکمیلی برای رشته مهندسی فناوری چاپ


  

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران مطرح کرد
ایجاد تحصیلات تکمیلی برای رشته مهندسی فناوری چاپ
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اعلام اینکه می‌خواهیم روز چاپ به تقویم رسمی کشور بازگردد، گفت: با مشورت‌های لازم می‌خواهیم رشته مهندسی فناوری چاپ و نشر را برای تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا ارتقا دهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، محمد بی‌طرفان دوشنبه شب در جشنواره ملی صنعت چاپ ایران و دهمین جشنواره صنعت چاپ در مازندران، بیان کرد: صنعت چاپ در ابتدا به‌عنوان فناوری تک‌محصولی بوده و هم‌اکنون به عنوان صنعت چند محصولی مطرح است.
وی افزود: امروزه صنعت چاپ توانسته تک‌تک افراد جامعه را تحت پوشش خود قرار دهد و با توسعه همه‌جانبه و پایدار توانست در ترویج علم، دانش، توسعه فرهنگی، صنایع دستی، صادرات، توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صادرات غیرنفتی تاثیرگذار باشد و نقش بی‌بدیل ارائه کند.
بی‌طرفان با اشاره به اینکه صنعت چاپ امروزه توانسته جایگاه خود را به عنوان صنعت استراتژیک ارتقا بخشد، گفت: توسعه همه‌جانبه کشور تا حدودی به این صنعت بستگی دارد.
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران گفت: در ابتدا باید صنعت چاپ با اهداف ایران 1404 جایگاه بیشتری در جامعه داشته باشد و امیدواریم در دولت یازدهم با توجه به نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم گام‌های بلندی برای رسیدن به هدف والا و جایگاه متعالی برداریم.
این مسئول با تاکید بر اینکه امروزه صنعت چاپ نیازمند ارتباط با مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبر است، تصریح کرد: خوشبختانه این ارتباط در حال شکل‌گیری است و با تشکیل انجمن علمی فناوری چاپ ایران می‌توان پیشرفت‌های زیادی را در صنعت چاپ مشاهده کرد.
بی طرفان تصریح کرد: البته این انجمن توانسته با نشست‌های راهبردی متعدد گام‌های بلندی بردارد و در کشور دست به افتخارات بزرگی بزند.
وی با اعلام اینکه خواستاریم تا روز چاپ بار دیگر به تقویم کشور بازگردد، بیان کرد: در بررسی مدارج دانشگاهی در حوزه صنعت چاپ بالاتر از مقطع لیسانس نداریم و تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا هم‌اکنون مقدور نیست ولی می‌خواهیم با مشورت مقامات علمی و دانشگاهی رشته مهندسی فناوری چاپ و نشر را برای تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا ارتقا دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد